Usch vilken natt

Barnen är förkylda sennågra dagar, där de har haft rinnande näsor och hosta. Leo har haft feber och Maxi har klarat sig utan feber. Men han har haft en sjukt jobbig hosta som har hållt oss alla uppe=(

Jag gick och la mig vid 00.20 och tyckte de luktade konstigt i sovrumet. Kikade till Maxi och han låg och sov nerspydd stackarn =(.
Så väcka honom för att byta och göra rent och duscha av osv. Vid ca 01 la vi oss igen och Maxi fick mjöl (enligt A skulle det vara bra). Men nej han spydde strax efter att vi la honom då han hostat sjukt mkt. Så upp igen samma sak. Pratade då men sjukvårdsrådgivning och de rådde oss att gå ut med honom på baklkongen. Så de gjorde jag.

Där ute stodd jag och frös medan Maxi blev lite bättre . Han låg i vagnen så skönt. Vi gick in efter en stund och han kunde sova i vagnen i sovrummet. Men strax därefter började han hosta igen... och spy. Men nu var de bara slem som kom upp=(
Blev såorolig över denna lillekille , så jag ringde barnakuten ist för 1177, och de rådde att vi skulle försöka ge han lite vatten eller saft i matskedar i taget. Sen att vi skulle försöka sitta uppe med han en stund och sitta och sova ist för att få han att ligga.

Strax därefter somnade sambon sittandes med Maxi och jag hade lite svårt att somna igen. Kl var då redan efter 03. Men var så trött att jag somnade strax därefter jag med.
Maxi vaknade vid ca 7 tiden pigg och ville ut och leka. Sambon gick upp och la sig i soffan så länge och då vaknade Leo.
Jag fick sova vidare en stund. Han har fått ner sig en yoggi iaf och lite saft. VÄntar på att VC ska ringa upp mig för att få en annan hostmedicin. mollipecten är ju stark och äcklig och den kommer bara upp när han får den.

Usch nej får ta och städa här nu toaletten ser ut som fan med alla handdukar som har förbrukats från igår. De ligger i blött så måste tvätta en massa maskiner.

Så har min natt sett ut undrar hur min dag kommer att se ut=/

Kommentarer
Postat av: Emma

Fy stackars liten:( Hoppas att han blir bra snart

2010-04-13 @ 11:17:19
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Nu har du chansen att vinna ett valfritt barnplagg på min blogg av ett värde av 300:-



http://linneagranstrom.blogg.se/2010/april/tavling-pa-bloggen.html

2010-04-13 @ 12:26:22
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Annika Nilsson

Hej. Jag har flera tävlingar på min blogg, en del på väg in. Men lottar bland annat ut en personlig sagobok från Önskefoto, kan det va nåt för dej tro?? :)

2010-04-13 @ 15:07:41
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0