Att jobba som städare

Jag har nu i några dagar skrivit några jobbansökan till två ställen. Tänkte öven göra ett cv där man skickar till olika ställen med.

Jag letar på Ams.se men de kommer inte upp mkt där. Har hittat på annonser som jag har skickat ansökat till. Det ena är som innesäljare. Jag fattade som att arbetsuppgifterna var mer fakturering och administration med mera. De skrev inga direkt krav på utb utan mer meriternade saker. Kravet var väl att man skulle ha körkort. Så jag fixade ihop ett brev och skickade. Läser idag och ser att de säker en lokalvårade till en gymnasie skola.

Jag minns att nä rjag själv gick på gymnasiet såg våra städerskor på skolan och kunde tänka ibland att tråkigt att de ska vara städare att de inte fick ett annat jobb.
Men man var då 15 år och vad visste man om livet.

Nu är jag i den sitsen att jag behöver ett jobb, både för ekonomin och för min välbefinnande. Kan itne gå hemma mera annars börjar jag klättrar på väggarna.
jag har själv jobbat inom vården många år. Men vill inte jobba med det mera. Så här satt jag innan och funderade om jag skulle skicka en ansökan till skolan där de söker lokalvårdare.
Började tänka;
-Är det verkligen ett så "dåligt" yrke? Många verkar se ner på detta yrke?

Men det är ju ändå bättre än inget. Det är ett jobb, det ger pengar.
Jag har själv sagt att jag tar gärna ett städjobb då det är mkt självständighet och just de jobb är dagtid och inga helger. Perfekt!!

Många ser städare som; de som inte har utbildning får dessa skitjobb. Må så vara men hellre de än att sitta på röven hemma och leva av staten som många gör för att de vägrar jobb som "förnedrar" dem själva.
Så jävla löjligt tänkande egentligen!
Att man ska ha status osv. Så länge man HAR ett jobb!

Så jag skickade en ansökan till jobbet och jag hoppas faktiskt att jag får det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0