Att röka när man väntar barn

Det var ett tag sen jag läste på familjeliv.se i en tråd där de tjaffsades om en gravid som rökte. Folk kom med argument FÖR att denna människa rökte. Visste inte att de fanns fördelar med rökning under en graviditet.

Att man har mage att försvara sig genom att säga:

- Jag var så stressad, mådde dåligt var tungen till att ta en cigg!

Vad är det för jävla ursäkt!
Hur egoistiskt är man om man tänker så.
Sen kommer de som säger:

-Det är ju bättre att ta ciggen eftersom stressen är värre för barnet!

Ursäkter efter ursäkter.

När man får denna plus på stickan hur kan man inte ha hjärta att bara slänga sina cigg och tänka:
"Jag gör detta för mitt barn!"

Många säger att många inte kan sluta röka, att det är omöjligt för vissa. Inget är omöjligt! Allt är möjligt öven att sluta röka cancerpinnar för att inte skada sitt barn!
Tro mig det går!

Jag har själv rökt så jag vet att det är svårt att sluta, men det gick jävligt bra när jag tänkte på mina barn ist för på mina egna behov.
Jag bara kan inte förstå vissa.
Det var en tjej i dn tråden jag läste för ett tag sen, som skrev att hon hade slutat röka när hon blev gravid, men började så fort hon hade fött barnet. Varför gör man det egentligen?

Jag menar när man väl håll uppe 9 mån varför ens tänka tanken att börja igen?
Ja jag ska inte säga mkt jag började efter mitt första barn, när jag hade slutat amma honom. Hann röka i 3 mån, idiotisk, sen blev jag gravid igen och har slutat sen dess.

Det kostar en massa pengar, man stinker, och man förkortar sitt liv. Alltså inga fördelar med att röka egentligen.

Ja egentligen bryr jag mig inte om "vanliga" rökare utan de som röker när de väntar barn. Sånt gör mig jävligt arg!
Vi skulle till Leos lekland, hade parkerat vilen och skulle in. Utanför stod det en höggravid kvinna och rökte.Sånt Gör mig riktigt jävla arg, att folk kan vara så ignoranta!


Kommentarer
Postat av: Madicken

Visst är väl Familjeliv underbart...;-)



Har själv under Januari ¨gjort en följetong om just allt man trodde att man inte behövde veta, eller man trodde att man hade en susning om men som man fått lära sig på FL att man inte har en aning om...;-)



Ha en underbar dag!

2010-02-11 @ 11:50:57
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/
Postat av: Emmelie

Håller med ser otroligt illa ur med gravida som röker o de e sjukt dåligt. Jag rökte innan jag blev gravid men slutade innan v 12 iaf o drog där innan ner kraftigt på de.

2010-02-11 @ 11:55:14
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: jenny

Ja det ser verkligen hemskt ut när man ser höggravida röka.

2010-02-11 @ 12:30:03
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Nina

Ja det ser rent ut sagt för jevvligt ut!

Får också lite lätt panik när mammor/pappor räker rakt ner i barnvagnen :-(



Men,men jag bryr mig inte heller om "vanliga rökare" men frågar mig ständigt hur kan man vara så jekla dum att man börjar med sådan skit hihi :-)



Ung och dum kanske :-) Men idag vet man ju så myckt mer än för 20 år sen med så nu är det ännnu konstigare tycker jag :-)

2010-02-16 @ 18:39:44
URL: http://cherilee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0