Mutikulturell unge

Idag har det varit en lugn söndag eller ja, det beror på hur man ser detta ;).

Maxi vaknade i natt vid halv ett och ville inte alls somna . Han höll på ända fram till 03.40 tills jag gav upp och gick upp med han och tittade på tv med honom.
Jag fastnade till slut i en film och han fick välling sen och somnade vid ca 04. Jag var ju tvungen att se filmen klart så jag la mig vid 5 :)
Men va tusan jag hade piggnat till helt efter att jag gått upp.

Fick sova till nästan kl 11 idag woooow! Det var verkligen evigheter sen sist!
Skönt var det iaf!

Maxi har haft feber idag med, men ligger stabilt på 39,4. Det hade han innan han somnade innan. Så OM det nu är 3 dagars febern ska han ha feber bara idag/natt sen i morgon vara febern fri och få prickar. Vi får se hur det ter sig i morgon.
Nu sitter jag här och har lurarna på mig och lyssnar på chilensk Reggae. En grup som heter Gondwana.
Spelar helt underbar musik, riktigt fina låtar.

Nuså är man själv här.Sambon gickpå toa antar jag, så de lär ju dröja en bra stund. fattar inte att han ska sitta där i nästan 30 min. Ibland är det 45 min han sitter där. Herregud!

Leo pratar så mycket numera. Ungen är verkligen aldrig tyst heller. han blandar spanska och svenska. Jag som är ursprungligen från Chile, vill ju att barnen har spanska med sig så får de ett språk "gratis".
Leo kan säga:

- Mamma jag har aj aj i poto (rumpa)
- Vad har du gjort gubben?
- Jag slog poto mamma.


Han kan säga till Maxi:

- Maxi, termina(sluta)!
- Maxi, ven(kom hit) Maxi!

Så coolt att han blandar, kanske mindre coolt om han blandar på dagis, men det skiter jag i.

Nu blir de soffan, sen ska jag ta en dusch innan läggdags så sover jag gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0