Att vända negativa tankar till positiva...

...är svårt tycker jag ibland iaf.

Blä livet är rätt invecklat!

Att bli mamma är något jag aldrig kommer att ångra, men ibland kan man känna varför man skaffade barn.
Alltså, tog dem till denna grymma värld av hemskheter. Men vi ska inte glömma hur mkt fint det finns i livet med.

Man kan tänka om det är ett egoistisk val att skaffa barn. Jag tänker så här att man gör de för att man vill själv ha barn, dem ber inte om att få födas. Men det är ju omöjligt för dem att ändå be om en sådan sak ändå. Så hur kan de få "be" om något då de inte går?

Ja jag vet inte, sjukt invecklat är mina tankar just nu. Tänker mkt på framtiden och barnen just nu. Minstingen ska snart börja dagis och jag ska ut på arbetsmarknaden. Har ångest över detta!
Inte att jag inte vill jobba, tvärtom! Jag vill börja jobba få en fast inkomst. Känna att jag har tjänat pengardär vi kan göra saker för osv.

Det som ger mig ångest är att jag ska lämna min yngsta på dagis med tanke på hur han är. han är hemskt mammig. Leo var svårt att lämna på dagis men ändå inte. De gick bra han anpassade sig fort. Men Maxi är bara mamma och känslig liten kille.Han vill ha mig nära, där han kan se mig. Jag blir ledsen över hur han kanske reagerar sen. Ledsen över att barnen blir så stora att de ska på dagis redan. Året har gått sjukt fort! Det påminner mig om att livet är kort. Att man ska ta vara på det. Men hur kan man göra det då man går med ångest och typ sorg?

Fan låter ju sjukt löjligt, men det är så jag känner. Fick ju en förlossningsdepp med Maxi som gick över, men nu tänker man om den verkligen gjorde det?

Sitter här och måste skriva ett cv, en jobbansökan. Men känner mig helt omotiverad just nu för jag vill inte lämna mina barn för att låta dem växa upp! Låter hemskt men så känner jag.
Jag vill ge mina barn de inte jag fick, men hur ska det gå när jag känner så här? Vill ju inget hellre än att få komma ut och jobba!
Jag hoppas på ett jobb, men har inget hopp om det. Vill inte jobba heltid heller så slipper barnen vara på dagis länge.
Har tidigare jobbat inom äldrevården och vill absolut inte tillbaka dit! Hur ska man få ett annat jobb då?

Vill inte känna att jag inte duger då jag inte har ett jobb, men det är så jag känner just nu iaf.
Vad ska man göra? Ta sig i kragen och tänka positivt. Försöker göra detta varje dag, men det är osm om något stoppar mig från att tänka så. Vet inte.

Slutar skriva nu annars börjar gråta, usch nu välde ångesten över mig igen. Ska snart sova så ska försöka sluta tänka på detta och tänka på att jag snart får ett jobb.

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

O du de känns som om jag skulel kunnat skriva de.

Har sammma problem med min lilla. Hon började dagis nu nyss o jag har iprincip aldrig lämnat bort henne. Vill inte men måste för o få rättt till akassa. Ang jobb tänker jag samma sak. Jag vet de e sjukt svårt att överhuvudtaget hitta något och jag vet heller inte VAD jag vill göra.

Hm.

Kram

2010-02-23 @ 13:27:20
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0