Vi är inte ensamma i detta Universum!

Vi sitter och kollar på Riddick på tv6, som vi har sett några gånger;)
Iaf i scen och så befinner de sig på en planet väldigt nära solen och när solen går upp blir det ca 340grader varm.

Detta fick mig att fråga om vilken planet som ligger närmast solen och om det blir så vid en soluppgång.
Googlade och hittade denna intressanta bild :

Fil:Planets2008 sv.jpg 


Detta fick mig att undra ytterligare;
Solen är en enorm stjärna. Eftersom det finns MASSOr med andra stjärnor ute i universum, visst måste de finnas fler planeter som dessa och även som vår planet där det finns ett liv som här?!

Visst är det sjukt!? Att det kanske finns en planet som jorden på något annat ställe. Vi kommer aldrig att få veta detta, alltså om det vekrligen finns en jorden till.
Man blir frustrerad, ångestfylld och nyfiken på samma gång!Eller iaf jag som är ganska nyfiken av mig!
Jag vill veta om det finns andra människor liksom.  Jag menar finns vårat solsystem kär det finnas fler solsystem även en andra eller fler planeter som Jorden!

Sjuka grejer alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0