Leos dagis matsedel rocks!

Har trixat lite med bloggen nu men är egentligen inte riktigt nöjd med designen. Usch får inte till det som jag vill! Men men.. Det ordnar sig!

Barnen är sjuka tråkigt nog är de lika galna på att leka. MAn önskade att de kunde chilla lite nu när de är sjuka.
Men nej de tänker inte på att jag med behöver vila lite utan de kör sig race ändå.

Inatt hade Leo feber. Han var iaf jättevarm när han kom till oss.
Hán var dock piggare idag än igår. Han har hostat en massa och ena eller båda ögonen varar, men den ena är röd och svullen. Blir att jag plingar BVC i morgon.

Maxi äter som en liten pony. Han är snorig och så, men mat äter han som om han var 5 ungar i 1.
Jag trodde Leo var ett matvrak men Neeeeej jag hade inte träffat Maximimilian 11 mån;)
Idag, på sin 11 månaders dag, tog han sina första steg ungen! Så stolt man kan vara!!
Han släppte taget och gick mot mig med ett stort leende på läpparna!
Sötnos!!
Han har dock hostat ganska mkt nu efter nattningen =(  De blir att vi går med han till bvc med, för hans hosta låter som en skällande liten, eller stor chuhuahua.
Vi kollade å film när vi hörde någon skälla. Sa till Andreas;

"Har vi skaffat hund?"
"Vaa?!".. Säger han

Sen kom vi på att det var Maxi som låg där inne ;)

Så ännu en söndag förbi. Vi satt och kikade i Leos matsedel från dagis och jag måste säga att vi blev rätt läskade på deras mat de får.
Leo går i en förskola som är sammankopplad med lågstadieskola så det är ett stort kök och ALL mat lagas på plats och nästan all mat är ekologisk.
PÅ Matsedeln fanns;

* Pasta med lax/spenat sås och sallad
* Veg lasagne med fetaost sallad
* Köttfärsfrestelse med sallad
* varm Thainuddelsallad med kyckling och sweetchilisås
* Pitabröd med varmfyllning, kallsås och sallad
* Stekt lax med potatis och limesås och grönsaker

Och detta var bara några exempel!! Va?! visst blir man sugen på att gå dit och sätta sig och börja beställa mat!
Är detg bara jag eller har dem finare mat än när jag gick i skolan(säger jag som gillade skolamten).
Även den "vanliga" maten låter god i matsedeln. Som förälder får man äta med sitt barn en gång per termin. har så svårt att bestäma NÄR jag ska dit och äta HAHA;)

Jag gillar att skolan tänker eko och att all mat lagas där och ingen ska behöva äta mat som har fraktats.

Nähe känner nu att detta inlägg har blivit alldeles för lång så nu ska jag säga God najt People and sleep tajt, dont let the bed bug bite!


Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag fattar inte heller hur barn kan vara så pigga när de är sjuka. Har jag minsta lilla feber så ligger jag i soffan hela dagen, V röjer runt som vanligt om han så har 40 graders feber...



Låter som kanonmat ju!! Helsmaskigt!

2010-01-18 @ 09:05:42
URL: http://enmynta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0