Rensar du mina gälar från parasiter, får du vara i min ändtarm som skydd

Usch vilken dag!
Leo toppade sin feber då som jag hade skivit i förra inlägget.
Han vaknade för över en timma sen med frossa, men febern var nere i 38,0. Nu sover han iaf och de andre två med;)

Satt och kollade på ett sådant Natur program med sambon, som gick på kunskapskanalen.
Riktigt riktigt intressant...faktiskt!
De trodde jag inte om mig själv;)
Men de visade om t.ex rockor som finns i haven, är de låter andra små fiskar rensa deras gälar från parasiter och även deras ändtarm (URK), och som tack får de skydd från rockan. De kan även hitta en bra skydd i deras ändtarm.
man såg verkligen hur de simmade in i hålet. Lite roligt men samtidigt väldigt äckligt. Tänk om rockan behöver bajsa liksom URK!



Sen såg man larver som hittade en plats för dem att kläckas, men de fanns andra parasiter som ville uttnytja dem som bo. En äckligt liten insekt som la sina ägg i larven. Larven ville bara kläkas och bli fjäril, men neeej utan efter tag så kröp de ur andra små larver ur den.
( Jag spydde fan nästan där)


Måste säga väldigt intressant program, men lite äcklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0