Ett geni till son..

Veckan har fluuugit förbi. I morgon är det redan fredag, snart helg alltså. Vi är fortfarande förkylda. Jag är mer snorig än barnen. Leo har sin jobbiga hhosta kvar och Maxi snorar och är allmänt gnällig.
Tror han är inne i en utecklingsfas igen. Jag har ju denna bok  - Växa och upptäcka världen: Sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår

Och där står barnets alla utvecklingsfaser under dennes första år. Och med Leo och Maxi har det stämt ganska bra när de har börjar ändra humör osv. Så ska ta fram boken om jag hittar den, och läsa hur denna fas var nu igen.

Nu sover Maxi, och Leo står brevid mig och vill ha mat snart. Blev lite mat sen igår så de blir att äta det. Men nu tjatar han om äppel plötsligt. Ja denna fruktnarkoman till unge. Frukten tar slut snabbt och det köps hela tiden!
Jättebra är de ju så jag ska inte klaga, men det tar slut lite väl fort tycker jag.

Sonen har en Blixten Mcqueen dator som man kan lära sig att räkna och läsa.
Det är ett spel han spelar HELA tiden och det heter Bokstavskaos. Det går ut på att det kommer fram 5 bokstäver och 3 av dem ska sätta i bokstavsordning. De andra två sitter redan där de ska.
Så i bärjan fick man lära han han bokstäverna så han visste vilken knapp han skule trycka på, men nu så kan han ju det och spelar helt själv.
Han vill dock få trycka på W hela tiden , men den kommer ju väligt sällan=)
Han är jätteduktigt faktiskt! Han har lärt sig väldigt mkt med datorn och jag trodde faktiskt inte han skule kunna hantera den än. Han är ju snart 3 år.
Han är iaf dutti=)

Nu får jag ta tag i saker och ting här. Vi ska äta och sen har jag lovat att vi ska vara ute en stund. Så de blir en promenad någonstans eller nått. Får se.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0