Ett stort jack på pannan!

Måndag redan ja. Det är så härligt att se att solen skiner oftare nu, man blir på bra humör då det är ett tecken på att det blir ljusare och våren är här=).

Idag var det seg att stig aupp. leo kom till sovrummet strax efter kl 07. Maxi var vaken när sambon gick. an vaknade säkert vid 07.30 ungefär.
Barnen fick torra blöjor och fick frukost sen blev det lek och vid ca 10.15 hörde jag ett duns med Leos bobbycar och sen ett jätteskrik.

Leo hade på någotvis kört på Maxi i pannan, strax övanför ögonbrynet. När jag kom in i Leos rum skrek Maxi men spg inte direkt vad han fick ont. Men sen plötsligt började rinna blod från ögonbrynet och dedt rann och rann och rann. Försökte få tag i någon på VC, men det var lång telefonkö, så ringde sjukhuset och de hänvisade mig till VC ändå att jag skulle gå dit ist så kunde de kolla på de. Hon där tyckte att det var ganska djupt så hon ringde ett samtal till sjukhuset och vi fick komma in direkt.

Åkte dit och väntade en liten stund, sen fick vi komma in. Hon läkaren där, hummade lite och tänkte och sa sen efter lite fasthållande av Maxi och han kikade på såret; att såret var på den gränsen om man ska låta bli att sy eller inte. Men samtidigt skulle det bli ETT stygn och han tyckte det var ganska onödigt att söva honom för ETT stygn. Vi höll med så han fick ett plåster och vi åkte hem.

Men han sa med om det nu skulle läka fel och ärret syns för mkt osv, så skulle vi höra av oss inom 6 mån så skulle det gå att rätta till senare. Hoppas bara nu att de inte kommer att synas allt för mkt på honom.

Usch ungarna kommer att ta död på mig så mkt de bråkar och råkar ut för olyckor. Uuuff!
Nu sover båda. leo fick vila idag för jag såg på honom hur trött han varidag så han somnade på en gång och maxi med.

Nu ska jag passa på att vila en stund innan det är dags för bus igen =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Busungarna! Jag väntar bara på att något ska hända här hemma, vi har varit förskonade allt för länge.

2010-03-15 @ 20:13:10
URL: http://denomoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0