Ingen bra start på denna vecka

Usch vilken helg. Jag som trodde det skulle bli en lugn och skön helg.

Igår var vi på strandbjörket med barnen. och vid ca 12 tiden bestämde vi oss för att barnen fick äta på Mc donalds. När Leo såg var vi var blev han helt till sig. Väldigt exalterad. och när jag hade tagit ut Maxi från sin stol så plötsligt spyr Leo. Vi fattar ingenting!
efter att han had spytt så var han fortfarande exalterad och ville springa in på Mc donalds för att få äta.
Men A torkar upp och så. Vi kör via driven ist och de får äta hemma.

Vi kommer hem Leo tar ett bad för att få bort spya och lukt. Han var inte alls glad för han ville ju äta.
Sen äter han och Maxi och jag åker för att tvätta av bilen och passar ändå på att göra den ren innefrån överallt.
Ringer A hem och kollar hur läget är. Allt är okej. Hmmm Okej då.
Kvällen kommer och vi äter några smörgåsar ist för tung mat i magen. Barnen går och lägger sig och jag fasar över att natten blir lång. Men icke!
Han sov igenom hela natten utan problem. Han vaknade dock vid 3 tiden och kom till våran säng och sov vidare där. 
De vaknade strax innan 7 båda två sen vart de full fart här hemma.

Båda fick frukost och Leo var super hungrig för han åt 3 mackor. Dock i olika storlekar då det var från en brödlimpa men ändå. Han brukar äta max en macka, och saft fick han ist för mjölk för magensskull.

En stund efter kommer han till mig då jag satt vid datorn och ser att han mår konstigt och börjar klökas och spyr.
Fattar inget.
Han får upp hela frukosten. Maxi lägger jag för vila en stund så han slipper vara med och ev bli smittad.

Så bada Leo, vila Maxi, torka upp =/ suuuuuck!Jag som hatar detta något oerhört!!

Nu sover Maxi och Leo tjatar om äpple men usch jag vågar inte ge han det=/
Han har fått saft. Men fy vad detta är jobbigt!

Nu sitter han och kollar på tv. och jag ska nog ta och sterilisera här. Jag som är så hypokondriker =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0