Morfar är i himlen, bland molnen, stjärnorna och månen..

Vilken stressig dag det har varit!!
LÄmna barn på dagis, sen snabbt till VC, sen snabbt till jobb, där jag fick veta att jag skulle jobba ikväll ( hade INGEN aning om det själv!) Fick ringa så någon fick hoppa in för mig, för jag kände att det blev för mkt just idag.
 
Sen åka till stan och boka en tattoo tid, sen till jobbet igen, sen hem! Hann vara hemma i ca 1 timme och städa lite grann innan jag skulle hämta ungarna igen!
Kände det i magen att då jag fick ont hur stressad jag var. Men men nu harm an varvat ner lite grann och ska fortsätta städa medans ungarna äter frukt och kollar på Tv.

Jag har fått nytt jobb med! Är sjukt glad över det! Det var två typer av tjänster ute, en 50% tjänst och en timtjänst. Det är i en ny butik som ska öppna här och jag som gärna vill ha en fot inne i den branschen sökte, fick komma på intervju och de ringde i tisdags. De sa att e mer än gärna vill ha mig i deras arbetsgrupp, men att den fasta tjänsten gick till en tjej med mer erfarenhet än mig men att jag fick timtjänsten. Kommer alltså att jobba timmar MEN jag skiter i det för så länge jag är inne i något nytt, prova nått nytt, mer arbetserfarenhet är det bara bra för mig!
Chefen verkade hur bra som helst, även arbetsuppgifterna. I morgon ska vi tilkl butiken och fixa lite och lära sig kassan osv.
Ska bli sjukt roligt och jag är så taggad!

Efter att jag hämtat barnen så frågade Leo om var morfar egentligen var, jag svarade med att morfar är uppe i himmlen, bland de fina molnen och stjärnorna och månen. Han såg lite fundersam ut och sa att då köper vi ett flygplan och åker till honom då.
Jag  blev tårögd för de var så fint sagt ändå. Han vill så väl, han vet att jag har varit ledsen pga min pappa. barn är inte dumma.

Nu ska jag nog sätta igång med lite plock här för annars blir de aldrig av.

Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0